902.gr

Υπογράφω

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Από το Blogger.

Αναγνώστες

Τετάρτη 20 Ιουλίου 2011






Όταν το δικαίωμα μας για ασφαλή οδήγηση μετατρέπεται σε εμπόρευμα, απευθυνόμενο σε όσους μπορούν να το πληρώσουν 

Δεν ξέρω αν είναι νόμιμο ο χρήστης να πληρώνει για ό,τι χρησιμοποιεί, αντίθετα, είμαι απολύτως σίγουρη ότι είναι ανήθικο να πληρώνει ΜΟΝΟ ο χρήστης του Βρεφονηπιακού σταθμού για την συντήρηση του, ο χρήστης του μονοθέσιου σχολείου στον Έβρο για τη συντήρηση του σχολείου, ο χρήστης του νοσοκομείου για το νοσοκομείο κλπ. Έτσι κάθε έννοια αλληλεγγύης μεταξύ των πολιτών εξαφανίζεται και η όποια «κοινωνική συμφωνία» (για το ποια είναι τα κοινωνικά αγαθά που όλοι όσοι ζουν σε αυτή τη χώρα πρέπει να απολαμβάνουν ) φαίνεται να υποχωρεί μπροστά στο moto «ο χρήστης πληρώνει».

Ας κάνουμε την παραδοχή ότι το να χρησιμοποιεί κάποιος την Εγνατία Οδό δεν είναι κοινωνικό αγαθό αλλά μία πολυτέλεια. Τότε μάλιστα, σωστό και δίκαιο ακούγεται ο χρήστης να πληρώνει, όπως θα έκανε αν πήγαινε σε ένα χιονοδρομικό κέντρο ή σε ένα casino. Αυτομάτως όμως , θα έπρεπε το κράτος να διασφαλίζει στους πολίτες το κοινωνικό αγαθό της ασφαλούς μεταφοράς, μέσω εναλλακτικής οδού. Μας παρέχει όμως το κράτος το κοινωνικό αυτό αγαθό; Υπάρχει σήμερα εναλλακτικό ασφαλές οδικό δίκτυο, ώστε όποιος δε θέλει βρε αδελφέ την πολυτέλεια της Εγνατίας οδού, να μπορεί να το χρησιμοποιήσει; Φυσικά όχι!

Και εφόσον μπουν διόδια η Εγνατία οδός μετατρέπεται αυτόματα σε ένα μονοπώλιο αφού δεν υπάρχει άλλος αξιόλογος τρόπος μεταφοράς αγαθών και προσώπων . Πέραν, όμως, από τον σημαντικό αυτό λόγο, για τον οποίο δεν πρέπει να μπουν διόδια στην Εγνατία οδό, υπάρχουν και άλλοι:
Η Εγνατία οδός κατασκευάστηκε με χρηματοδότηση από το Ελληνικό Δημόσιο ,την Ευρωπαϊκή Ένωση , το Ταμείο Συνοχής, Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών 1

Τη συντήρηση της Εγνατία οδού την πληρώνουμε ήδη !!! Μόνο για το 2010 προϋπολογίσθηκαν 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ για τέλη και φόρους (budget2010 Υπ. Εθ. Οικ. κωδικοί 1360,1370,1380,1420,1450) αλλά και 3,5 δις ευρώ από τους φόρους καυσίμων (κωδικοί 1430,1460) Σύνολο δηλαδή μόνο για το έτος 2010 5,7 δισεκατομμύρια ευρώ .
Επειδή το σύνταγμα Άρθρο 5 παρ4 απαγορεύει οποιοδήποτε περιορισμό της ελευθερίας μετακίνησης εντός της χώρας άρα η εξάρτηση του δικαιώματος αυτού από χρηματικό αντάλλαγμα, μετατρέπει το δικαίωμα σε εμπόρευμα, το οποίο μπορούν να αγοράζουν οι πολίτες ανάλογα με το αν έχουν ή όχι την οικονομική δυνατότητα, και πάντως όχι ισότιμα ούτε και ελεύθερα.
Η σημερινή κυβέρνηση εξήγγειλε ήδη ότι θα πουλήσει την Εγνατία Οδό σε ιδιώτες και επομένως τα διόδια δεν αποτελούν παρά την προίκα της νύφης για να βρει έναν καλό γαμπρό  
Όμως και η χρηματοδότηση της Εγνατίας οδού από ευρωπαϊκούς πόρους χρεώνονταν, κατά κύριο λόγο, στα τοπικά περιφερειακά επιχειρησιακά προγράμματα,(ΠΕΠ),των Κοινοτικών Πλαισίων Στήριξης. Κατασκευάσθηκε, δηλαδή, από πόρους που προορίζονταν και για τους πολίτες της περιφέρειας μας 

Ποιος σήμερα πιστεύει ότι μπορούν αυτοί που μας κυβερνούν να διαχειριστούν τα χρήματά μας, αυτά ντε των διοδίων, για να ξαναγυρίσουν πίσω σε μας ως παροχή περισσότερης ασφάλειας στις μεταφορές, μικρότερης περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, κ.ο.κ.; Κανένας απολύτως !!!! Αντιθέτως, είμαστε όλοι μας σίγουροι, ότι τα διόδια θα τα μαζέψει μια Κοινοπραξία μεγαλοεργολάβων για να αποκομίσουν ακόμη μεγαλύτερα κέρδη.

Οι κυβερνώντες έχουν καταργήσει το Σύνταγμα και κάθε αντιστοιχία δικαίου και ηθικού . Οι νόμοι φτιάχνονται μόνο για λίγους και τις περισσότερες φορές και εκτός Ελλάδος .

Οι έννοιες της αλληλεγγύης, της αντίστασης αλλά και της ανατροπής αυτών των πολιτικών πρέπει να είναι το μέλημα μας και μέσα στα πλαίσια αυτά νομίζω ότι πρέπει να κινηθεί και η διεκδίκηση της μη επιβολής διοδίων ούτε στη Μουσθένη αλλά και σε κανένα άλλο τμήμα της Εγνατίας οδού.





Αλεξάνδρα Τσανάκα

Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός
Μελετήτρια Οδοποιίας

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Θέματα

Αναζήτηση

Αρχείο

Λαϊκή Συσπείρωση Κεντρικής Μακεδονίας

ΠΟΛΥΖΩΙΔΟΥ ΒΑΣΩ

  • Πτυχιούχος Φυσικομαθηματικής
  • Ιδιοκτήτρια φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης,
  • Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Βόλβης,
  • Μέλος Δ.Σ. του Συλλόγου Επαγγελματιών Σταυρού
  • Μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Λυκείου Ρεντίνας
  • Μέλος του Συντονιστικού Στρυμονικού ενάντια στην επένδυση Χρυσού
  • Αντιπρόσωπος στην Ομοσπονδία Επαγγελματιών Θεσσαλονίκης